CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

5 Şubat 2009 Perşembe

neler yapıyoruz

kızım büyüdükçe onunla yaptıklarıma daha çok dikkat etmem gerekiyor ve bu nedenle devamlı arayış içerisindeyim, onunla neler yapabilirim? yeni bir kadronun yanında yeni bir projeye geçmiş olmamdan uzun zamandır yapabildiklerim sınırlı, eve gidince kızımla bi sürü sarılıp yüzyüze yatıyoruz bi kaç dakika sonra oyunlar oynuyoruz. bu oyunlarımızda kızımın gelişmesini sağlamak için ona yararlı oyuncaklar seçmeye çalışsamda kızım kendi tercihlerini bildiriyor uzun zamandır; kıyafet,ayakkabı yada oyuncak hatta yemek seçimi yapıyor eylüş, eğer beğenmiyorsa "anni ııh", ısrar edersek "anii ıı ıı" diye parmak sallıyor. peki neler yapıyoruz? öncelikle kızım 2 yaşına gelmesede,2 yaşındaki bir çocuk neler yapabilirmiş buna bakıp eylüşün yapamadıklarını yada fazladan yaptıklarını çıkarayım istedim...



2 YAŞ GELİŞİM SÜREÇLERİMOTOR GELİŞİMݨ Ayağının tümünü kullanarak sağlam adımlarla güvenlik içinde koşar,kolaylıkla durup yeniden koşmaya başlayabilir,¨ Alçak bir basamaktan aşağı atlayabilir,¨ Dengesini yitirmeden çömelebilir ve ellerini kullanmadan yeniden ayağa kalkabilir,¨ Mobilyaların üzerine çıkıp yeniden aşağıya inebilir,¨ Parmaklığa veya duvara tutunarak merdivenlerden çıkabilir ve aşağı inebilir,¨ Büyük bir topa tekmeyle vurmaya çalıştığında topun üstüne yürür,¨ Üç tekerlekli bisiklete oturur ama pedalları kullanamaz,¨ Çocuk bahçesinde bulunan bazı kolay aletlere tırmanabilir,¨ Büyük oyuncakları kolaylıkla itip çekebilir,ama önüne bir engel çıktığında oyuncağı yönlendirmede güçlük çeker,¨ Aldığı nesneleri yerine koyabilir,¨ Küçük şekerlerin paketlerini büyük bir beceriyle açabilir,¨ Tahta küplerle altılı ve sekizli kuleler yapar,¨ Kalemi başparmağı ve ilk iki parmağını kullanarak ucuna yakın bir yerden tutar,¨ Kendiliğinden hem dairesel hem de ileri geri karamalar yapar,¨ Sayfaları tek tek çevirebilir,
ALGISAL GELİŞİMݨ Resimli kitaplara bakmaktan çok hoşlanır,¨ Fotoğraflarda tanıdığı yetişkinleri ayırt edebilir,¨ 3m uzaklıktaki çok küçük oyuncakları görür ve isimlendirebilir,¨ İki ya da daha çok sözcüğü bir araya getirerek basit cümleler oluşturabilir,¨ Sürekli olarak nesnelerin ve insanların isimlerini sorar,¨ Oyun oynarken kendi kendine konuşur ama konuşmalarının çoğu hala başkalarınca anlaşılmaz,¨ Çocuk şiirlerine ve şarkılarına eşlik eder,¨ İstenildiğinde saçını,elini, burnunu, gözünü, ağzını, ayaklarını doğru olarak gösterir,¨ Basit yönergeleri yerine getirebilir,¨ Her iki gözü ayrı ayrı kapatıldığında iğne,sicim gibi nesneleri eline alabilir,¨ Resimli kitaplardaki çok ince ayrıntılara dikkat edebilir,¨ Artık fotoğrafta kendini tanımaya başlamıştır,¨ İsmini tümüyle bilir,¨ Heyecanlandığında herhangi bir şeye büyük bir istek duyduğunda kekeleme görülebilir,¨ Basit birkaç çocuk şarkısı söyleyebilir,DİL GELİŞİMݨ Bildiği 50 veya daha fazla sözcüğü kullanır ve pek çoğunu anlar,¨ İsim ve nesnelere ait hızla oluşan bir sözcük hazinesi oluşmaktadır,¨ Düşünce süreçleri gelişmektedir, ama hala sistematiklik kazanamamıştır,¨ Durmaksızın konuşurlar,¨ Kurduğu cümlelerin yapısı çocuksu özellikler taşır,¨ Sorduğu sorulara kısa ve basit yanıtlar beklemektedir,¨ 2,5 yaşa doğru kullandığı sözcük sayısı 200 ya da daha fazla olabilir,¨ Ben, beni/bana, ve sen zamirlerini doğru olarak kullanabilir,
SOSYAL GELİŞİMݨ Üstüne dökmeden kaşıkla yemek yiyebilir,¨ Güçlük çekmeden bardağı eline alır, içer ve yeniden yerine koyabilir,¨ Şapkasını ve ayakkabısını giyebilir,¨ Tuvalet gereksinimini uygun zamanda dile getirip haber verebilir,¨ Evin içinde annesinin peşinde dolaşır ve eve ilişkin etkinlikleri oyunları aracılığıyla taklit eder,¨ Aşırı duygulanma, yorgunluk ya da korku durumunda anne /babaya sıkıca sarılır,¨ İsteklerinin anında yerine getirilmesini ister,¨ Sahip olduğu şeyleri korur,¨ 2,5 yaşına doğru çatal kullanmaya başlayabilir,¨ Son derece canlı ve etkindir, yerinde duramaz, sürekli olarak hareket eder,engellendiğinde karşı çıkar,¨ Çevredeki olası tehlikelere karşı duyarlı değildir,¨ Engellendiğinde öfke nöbetleri geçirebilir,¨ Rol ağırlıklı dramatik oyunlar oynar,
BİLİŞSEL GELİŞİMݨ Nesneleri tam olarak sembolize etmeye başlamıştır,¨ Bir sembolle bu sembolün temsil ettiği nesne arasındaki ilişkiyi anlamaya başlamıştır,¨ Bu yaştaki çocuğa göre hareket eden her şey canlıdır(animizim).

0 yorum: