CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

20 Kasım 2007 Salı

idrar yolları enf


6. ayımız bitti ama biz bu 6 ay içinde sonuncusu cuma olmak üzere 3 defa idrar yolları enfeksiyonu olduk. perşembe günü idrardaki pembelikten şüphelenip pazartesi gidilecek kontrole cuma gittik ve malesef gene enf olduğu pazartesi çıkan kültür sonucu ile kesinleşti ve antibiyotik iğne yaptırmaya başladık dünden itibaren. bunun dışında cumartesi ananede bi kere çıkaran kızım pazar günüde 4 defa çıkarınca akşamüzeri acile gitmeye karar verdik ama bu defa normalde gittiğimiz ada hastanesinin aciline değil daha önce başhekimine gittiğimiz hacettepeye gittik. neyseki sanırım acilin en iyi ve sevecen doktoru denk geldi bize ve tezer beyin hastası olduğumuzu söyleyince dahada ilgi gösterildi.oradada idrar verdik ve kendi hastanemizdeki sonuçları gösterdik,doktorumuzun bize söylediği herşey teyid edildi zaten ona karşı bir güvensizlik olmasada bu durum ona bi defa daha güvenmemi sağladı. pazartesi idrar kültürünü aldığımızda sondalı film ve sintigrafi hakkında konuştuk sami beyle ve bizim için dışkapı çocuktan arkadaşlarıyla görüştüğünü ve oraya gidip yaptırabileceğimizi söyledi. sintigrafi enfeksiyondan 2 ay kadar sonra yapılacak ama bizim için önemli olan sondalı filmin sonucu dedi sami bey,onda böbreklere kaçak varmı yokmu diye araştırılacak ve varsa kaçağın derecesi belirlenecek. derecelendirmeye göre antibiyotikle koruma yada ileri derece bir kaçakta stent takılması vs konuşuldu ama bunlar kaçak olması durumunda daha detaylı konuşulacak konular.kızımın keyfi enfeksiyona rağmen inanılmaz iyi,herkese gülücükler saçıyor,oyunlar oynuyor. dün gece iki teyzeside bizde kaldı onu daha fazla sevmek için,hatta filiz teyzesi onunla dipdibe yan koltuunda yattı ve benden önce kalktı haliyle,odaya alayım yanımdaki yatağa dedim hayır onun kokusuyla uyuyacağım ben nasıl özlüyorum onu sen biliyomusund edi bana. bilmezmiyim ben 24 saat yanyanayım ama genede özlüyorum o uyurken. bahar teyzesi daha şanslı idi filize göre çünkü filiz sabah kalkıp işe gitti ama bahar uyanıncada sevebildi eylüşü,ama baharda yarın okuluna yani karamana dönüyor. teyzeleriyle resimleyemedim kızımı.bugün iğnemizin 2. dozunu yaptırmak için meliha alaya gidip gelirken yağmur yağıyordu ve kızmın yüzünede yağmur damlaları düştü ve çok hoşuna gitti dombiğimin ve hiç sesini çıkarmadı gidip gelirken tenine değen yağmurlara.

1 yorum:

TUBA dedi ki...

merhaba bi sürü yazı eklemişsin emelcim oku oku bitmedi.:) birkaç gündür internet bağlantımda sorun vardı. bi gelip,bi gidiyor ne oldu anlamadım neyse..
öncelikle çok geçmiş olsun.ertuda 10 günlükten itibaren vardı bu sorun ilk 4 ay bizde çok uğraştık. ama bilirsin erkek bebeklerde daha kolay oluyor görece. böbreklerde kaçak varmı diye bizdede inceleme yapılmıştı.:( ama erkek çocuk olunca daha kolay atlattık.
ben şey diycem: ertuyu çocuk doktorunun dışında birde bildiğimiz üroloğa muayene ettirmiştim. idrardaki pğembeliğin su kaybından olduğunu söylemişti ve bol su içirmen gerek demişti. kendi doktorumuzda bunu onayladı+sünnetini yaptırdığım çocuk cerrahıda... biz iltihap gidene kadar devamlı su içtik. susuz kaldığı için böbreklere sıçrar kesinlikle susuz bırakma demişti. pembelikte o yüzdenmiş. istersen tekrar doktora gittiğinizde bunuda sor. o antibiyotikler çok zorluyormuş vücutlarını. ilacın yanında suda çok önemliymiş.
umarım bu sefer kalıcı olarak kurtulursunuz bu sorundan tekrar geçmiş olsun.